احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آنقدر جعلیات آمد نیوز مضحک است که توضیح و تبیین را حقیقتا توهین به شعور مخاطبان می دانم اما چه کنیم که این مخاطبان فهمیده، خود ناگزیر با افرادی مواجهند که هر چه بر آن عنوان «سند» گذارند، در دسته «مستند» می پندارندش و باورش می کنند!
الف) اما به فرض صحت مطالب آمد نیوز -که دلیل خزعبلات بودنش در ادامه بیان خواهد شد- آنچه سعی شده «ربط» موضوع به مقام معظم رهبری و سید ابراهیم رئیسی قرار گیرد به ترتیب عبارت است از: ۱. پورسانتِ «برادرِ باجناقِ پدرِ عروسِ رهبری» و «پسرِ مسئولِ امنیتیِ بیتِ رهبری» و ۲. «منشیِ دفترِ سید ابراهیم رئیسی»!
ب) خروجی مطلب اخیر آمد نیوز، قلب و عکس واقعیت و عبارت است از قهرمان سازی از زنگنه (عامل انعقاد فساد) و روحانی (عامل ابقای زنگنه و جریمه چند ده میلیاردی ایران در دیوان داوری لاهه) و متهم کردن نزدیکان رهبری.
پ) مستند آمد نیوز -به فرض صحت- عبارت است از اظهارات یکجانبه محمد رضا رحیمی (دولتمرد محکوم به فساد مالی در پرونده بیمه) که یادآور متن جعلی و تنظیمی اهدای سکه های طلا است که با گاف «مسئول وقت» تماما بر باد رفت.
ت) به نسبت دیگر جعلیات آمد نیوز، این برگه ها جز ادبیات کودکانه متن نامه، گاف بارز دیگری ندارد، فارغ از اینکه به راحتی می توان در فضای مجازی چنین برگه هایی را به صورت انبوه تولید و منتشر کرد که در اقدامات متقابلی نیز از سوی کاربران هوشیار و به قصد نمایش بی اعتباری چنین متونی، تاکنون جعلیات مشابهی منتشر شده است.
ث) برگه های ضمیمه که متون انگلیسی را در بر داشت اساسا خوانا نبودند اما متاسفانه برای مخاطب خام و منفعل، صرف برچسب «سند» بر یک برگه برای پذیرش کافی است؛ فارغ از آنکه در متن چه نوشته شده و اینکه اساسا قابل خواندن باشد یا خیر.
ج) دستور قرآن و حکم عقل است که اگر فاسق و کذابی خبری آورد محکوم به بطلان است مگر آنکه خلافش ثابت شود. دروغ های بزرگی که آمد نیوز (وابسته به تیم روحانی) می گوید با وجود رسوایی موارد عدیده، اینطور ظاهرا از سوی عده ای توجیه می شود که «شاید این بار راست بگوید»!
چ) جالب است بدانید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دولت روحانی، انتشار هرگونه مطلبی در خصوص فساد کرسنت را جهت جلوگیری از رسوایی دولتمردان ممنوع اعلام کرد که مطلب اخیر این کانال در تطهیر روحانی و زنگنه و انتساب موضوع به رهبری، حداد عادل و ابراهیم رئیسی تنها در بستر جنگ نرم نیابتی تعریف می گردد.
ح) در پایان متذکر می گردد که انتشار چنین کذبی از سوی عوامل دولت با دو هدف ۱. مشغول کردن اذهان به این مسئله و رهایی از تمرکز و فشار افکار عمومی بر ناکارآمدی دولت روحانی و فساد و گرانی افسار گسیخته و ۲. بهره برداری از نزاع احمدی نژاد و آملی لاریجانی به نفع روحانی است؛ آنچنان که مطلب طوری تدوین گشته که گویی افشای احمدی نژاد علیه بیت رهبری است، درحالیکه متنی که خروجی آن تطهیر و قهرمان سازی روحانی و زنگنه باشد، قطعا جز عوامل تیم عملیات روانی دولت، خالق دیگری ندارد.

مطالب مرتبط از همین قلم:

۱. «فتنه اکبر» t.me/GhadiriNetwork/174
۲. «آنچه از کرسنت نمی دانید» t.me/GhadiriNetwork/116
۳. «منطق خبری و ابزار دروغ سنجی» t.me/GhadiriNetwork/1337
۴. «آمدنیوز و تست خریت» t.me/GhadiriNetwork/1414

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.