احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

خلاصه عرایض اینجانب در همایش بزرگ گام دوم انقلاب

فرهنگسرای اندیشه، ۳۰ آبان ۹۸

 

🔹بیانیه گام دوم مهمترین گفته و نگاشته رهبر انقلاب در طول دوران رهبری و حیات سیاسی‌شان است؛ آنچنانکه باید گفت قانون اساسی، اساسنامه انقلاب است و بیانیه گام دوم مرامنامه انقلاب.

 

🔹بازه فراگیری این متن، نه چهل سال، بلکه حدود یک قرن است، زیرا علاوه بر چهل سال آینده و گذشته، مروری هم بر دوران تاریک خاندان پهلوی شده است.

 

🔹این متن دستورالعملی است در تمام شؤن و خطاب به تمام آحاد ملت خصوصا جوانان؛ جوانانی که با فراخوان پذیرش بار مسؤلیت از نسل اول انقلاب، باید ایفای نقش نمایند.

 

🔹به تعبیر بیانیه، ما همچنان درگیر با اردوگاه اسکتبار هستیم اما با کیلومترها تغییر خاکریز؛ آنچنانکه اگر ابتدای انقلاب آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری ایران را زدند و ما اقدام خاصی نکردیم، الان وضع به‌گونه‌ای شده است که ما پهپاد نظامی آن‌ها را می‌زنیم و رئیس‌جمهور آمریکا تشکر می‌کند از اینکه هواپیمای سرنشین‌دارشان را نزده‌ایم؛ و اگر آن زمان جلوی واردات ساده‌ترین تجهیزات دفاعی به ایران را می‌گرفتند، امروز حتی جلوی تجهیز مقاومت یمن به موشک‌هایی که قابلیت هدف قراردادن اسرائیل را دارد را نیز نمی‌توانند بگیرند.

 

🔹امید محور این نامه است؛ و اینکه برخی با توجه به پاره‌ای مشکلات کنونی، هضم مقوله امید برای‌شان آسان نیست، به این دلیل است که انسان توجه ویژه‌ای به مقولات منفی دارد و دشواری‌های حال را به طور ناروا به کل تعمیم می‌دهد. در طول چهل سال انقلاب نیز اگرچه بحران‌های متعددی به خود دیده‌ایم اما کارنامه دست‌آوردهای نظام به طور کلی همواره مثبت بوده.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.