احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

در سوگ سودان

هر تحلیلی پیرامون وقایع اخیر سودان، بدون اطلاع از روابط خاص ایران با این کشور، ابتر است.
در این خصوص به یک گزارش آرشیوی و خلاصه شده از «صدای آلمان» بسنده می‌شود که البته متن کامل آن را می‌توانید در لینک ارائه شده بخوانید:

نیمه‌شب سه‌شنبه (۹۱/۸/۳) یک کارخانه اسلحه‌سازی بزرگ در جنوب خارطوم پایتخت سودان منفجر و طعمه حریق شد. ساعاتی بعد احمد بلال‌عثمان وزیر اطلاعات سودان مدعی شد که چهار جنگنده اسرائیلی این کارخانه را بمباران کرده‌اند.
دو روز پس از طرح این ادعا رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مخالفان دولت سودان نوشتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کارخانه اسلحه‌سازی خارطوم برای جنبش حماس در باریکه‌غزه جنگ‌افزار تولید می‌کرده است. 
متهم ساختن جمهوری اسلامی ایران به تامین اسلحه برای حماس از طریق سودان تازگی ندارد. براساس یک گزارش محرمانه سفارت آمریکا که از سوی ویکی‌لیکس منتشر شده است، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در ماه آوریل سال ۲۰۰۹ گفته بود: «خط انتقال اسلحه از ایران به سودان و از سودان به مصر کشیده شده است». منظور نتانیاهو جنگ‌افزارهائی بود که به دست حماس در باریکه غزه می‌رسید.
وبسایت اسرائیلی دبکا که گفته ‌می‌شود پیوند نزدیکی با موساد دارد، به استناد گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی نوشته است که ایران در کارخانه یرموک موشک‌های شهاب تولید می‌کرده است. این کارخانه در واقع به‌عنوان انبار ذخیره ایران برای زمانی درنظر گرفته شده بود که اسرائیل انبارهای تسلیحاتی مهم این کشور را بمباران کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.