احمد قدیری

احمد قدیری

پرودگارم! توفیق ده جز برای تو ننویسم و جز تو ملاک و معیاری بر ارزش گذاری نگاشته هایم نداشته باشم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

امام تا امام

مجموعه بیانات حاج احمد آقای خمینی در خصوص مقام معظم رهبری، برگرفته از کتاب «دیدگاه ها» چاپ موسسه‌ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی:


امروز من و شما باید در همان خط حرکت کنیم، خالصاً و مخلصاً برای خدا و اسلام و نظام اسلامی مان از رهبر بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته حمایت کرده و در راه او که راه امام عزیزمان است گام برداریم. امروز دنیا مترصد است که ببیند ما چگونه حرکت میکنیم. سرپیچی از ولایت، سقوط نظام را بدنبال دارد.

امروز ولایت، نقطه وحدت امت حزب الله است. نظام از ولایت جدا نیست چرا که بدون ولایت، نظام اسلامی نیست و بدون نظام، انقلاب نمی‌تواند راه خود را در جهان طی کند. امروز نظام اسلامی ما چشم و چراغ مسلمانان جهان است اگر دو جریان انقلابی ما، دو جریانی که به اسلام و امام و ولی فقیه و نظام علاقه‌مندند دست در دست یکدیگر بگذارند بر تمامی ضد انقلاب داخل و خارج غلبه پیدا میکنند و الا گروهی که روی کار می‌آید به خون هر دو جریان انقلاب تشنه است و هر دو جریان را نابود می‌کند.

در دیدار با مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – 7/11/1367

 

با امام پیمان می‌بندیم که لحظه ای از پشت سر رهبری عزیز انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای دور نباشیم. چرا که یکی از شاگردان عزیز امام رهبر عزیزمان است، این بزرگ مردی که امروز سکان این کشتی را در دست گرفته و این بزرگ مردی که ما در پشت سر او پوزه‌ی آمریکا را به خاک خواهیم کشید.

در دیدار با اولین گروه از آزادگان – 29/5/1369

 

هیچ کس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی، از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی ماست. همه باید به دستوران رهبری عمل کنند.

در دیدار با گروهی از آزادگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – 7/8/1369

 

ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حرکت کنیم، هر چه ایشان گفت گوش کنیم. اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند بدانید که نقص از ماست. اگر  امروز اختلاف موجب شود که به اقتدار ولی صدمه بخود گناه بزرگی مرتکب شده ایم. ما امروز اختلاف را از هیچ کس نمی‌پذیریم. اگر روزی از پشت سر ولی فقیه کنار رویم و اگر ولی فقیه نفوذ کلمه اش کم شود چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد. تمام زحمات ملت عزیز، شهدا و امام از بین میرود، تمام سختی‌هایی که در طول مبارزه متحمل شدید همه این‌ها از بین میرود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم.

در دیدار با خانواده شهدای کشتار خونین در قم در 19 دی 1356 – 19/10/1369

 

امروز رهبر، دولت و نظام به عنوان شاخص حق در مقابل کل باطل در دنیا وجود دارند و ما باید  پشت سر رهبرمان تمام موانع را از سر راهمان برداریم و امروز که امام در میان ما نیست باید صفوف مان را متحدتر و تلاشمان را بیشتر و حمایتهایمان را از رهبری و مسئولان نظام بیشتر کنیم.

در دیدار با مدیران کمیته‌های امداد امام خمینی در سراسر کشور – 25/10/1369

 

امروز همه باید متحدتر، محکم تر و قاطع تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم که رهبرمان احساس تنهایی کنند همانطور که نگذاشتند امام احساس تنهایی کند. اطاعت از خامنه ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست. و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای است در خط آمریکاست.

همانطور که امام با یک اشاره، شما مردم را به خیابان‌ها و جبهه‌ها فرا می‌خواند، امروز، مهیا هستیم که با یک اشاره رهبری به خیابان‌ها و جبهه‌ها سرازیر شویم.

من بعد از رحلت امام با خدا و امام عهد کردهام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی خلاف میل رهبری برندارم و اگر شما مردم هم چنین پیمانی را تجدید کنید، مطمئن باشد که ما در تمام زمینه‌ها بر آمریکا پیروز می‌شویم.

در مراسم آغاز جشن‌های دهه فجر – 12/11/1369

 

وظیفه همه ما نمایندگان مجلس خبرگان این است که با تمام وجود حافظ آرمان‌های نظام باشیم. امروز بحمدالله نظام ما را فردی رهبری می‌کند که برای دفاع از آرمانهای امام و اسلام از تمامی توانایی هایشان مایه گذاشته اند و باید با تأیید و حمایت خودمان، راه را برای رهبری ایشان همواره کنیم.

در اجتماع نمایندگان دومین دوره مجلس خبرگان رهبری – 1/12/1369

 

ما امروز باید همه متحد باشیم، امروز باید در کنار نظام مان پشت سر رهبری قرار بگیریم، رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌های شناخته شده انقلاب که سالیان سال در زندانهای ر‍ژیم سفاک پهلوی به سر برده از افرادی است که در طول انقلاب خدمات زیادی کرده و در جبهه‌ها بوده، در خود جبهه‌ها مستقیماً جنگیده پس باید افتخار کنیم که چنین رهبری داریم و همگی پشت سر او حرکت کنیم و مقابل قدرت جهنمی آمریکا خواهیم ایستاد. در مقابل قدرت جهنمی غرب و شرق خواهیم ایستاد و از آرمان‌های امام مان دفاع میکنیم.

در دیدار با پرسنل شهربانی جهموری اسلامی ایران – 1369

 

امروز هم ما رهبر داریم، ولایت، فرقی نمی‌کند ولایت امام، یا ولایت حضرت رسول(ص) ولایت امروز درست مثل زمان امام است. ببینیم رهبری چه می‌گوید، حال که رهبری چیزی نگفته برویم سراغ خودمان، برویم سراغ دوستانمان، و اختلاف نظرهایی که داریم بالاخره یک روز باید حل کنیم. و اگر رهبری چیزی گفت طبق آن عمل کنیم. اگر هر کسی بخواهد نظر خودش را انجام دهد پس رهبری برای چیست؟ وقتی ما رهبری داریم باید سعی کنیم همه پشت سر رهبری حرکت کنیم.

اگر شما بخواهید بدون اطاعت از رهبری برای مردم کار کنید مطمئن باشد دسته دیگر که رهبری را قبول ندارند می‌آیند و حکومت را در دست می‌گیرند و می‌گویند اینها نمی‌توانند برای خداکار کنند و مطمئن باشید که ایران را به غرب وصل میکنند، امروز هم ما جنگ داریم، دعوا داریم، ما که نمی‌توانیم دست از معیارهای انقلابی مان بکشیم.

ما بحمدالله پشت سر رهبرمان می‌مانیم. این اختلاف‌ها ما را به سوی غرب نمی‌کشاند این خشونت انقلاب مقدس ما را به سوی غرب نمیکشاند غرب نظرش اضمحلال ماست.

در دیدار با رئیس، مسئولان و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور – 1369

 

از آنجا که غربی‌ها رهبر عزیزمان را دشمن خود می‌دانند حرف‌ها و مواضع انقلابی ایشان را به هیچ وجه منعکس نمی‌کنند. ما باید شدیداً‌ نگران خدشه دار شدن خط امام باشیم باید بدون کوچکترین اغماض افکار امام را در تمام عرصه‌های گوناگون جامعه تر ترویج و تبلیغ کنیم. امروز بزرگداشت امام باید توأم با حفاظت از راه و فکر امام باشد و در زمان حیات حضرت امام هم بعضی‌ها اینگونه عمل می‌کردند اما امروز رادیوهای بیگانه به دروغ ولی با صراحت القاء می‌کنند که سیاست کلی نظام ما عوض شده است. این ادعاها بدترین اهانت به انقلاب و نظام ماست، ما امروز بیش از گذشته و با قدرت بیشتری باید از خط امام دفاع کنیم و در مقابل کسانیکه بدون اجازه رهبر معظم انتقلاب اقداماتی انجام میدهند بایستیم و نگذاریم افکار امام و رهبری و آرمانهای نظام از این مملکت رخت بربندد. از آنجا که ما رهبر معظم انقلاب را داریم مطمئن هستیم که این سیاست‌ها و طرح‌ها جامه عمل نخواهد پوشید ولی ضرر طرح این مسائل هم کم نیست.

در دیدار با اعضای ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی – 31/2/1370

 

هنوز هم انقلاب اسلامی در بین راه است و باید با حفظ اتحاد و برادری و حمایت از رهبری حضرت آیت الله خامنه ای که از یاران و شاگردان امام عظیمالشانمان هستند در راه تحقق آرمان‌های انقلاب و امام آماده باشیم. شما بدانید که در سایه رهبری‌های ایشان ما هرگز در مقابل آمریکا و نظام کفر خضوع نخواهیم کرد و در اه استقرار پرچم توحید همچون گذشته به پیش می‌رویم.

در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران – 17/10/1370

 

شایعات جدایی نظام از خط امام، نزدیکی نظام به غرب و جدایی فرزندان انقلاب و امام از خط ولایت، ساخته دستگاه‌های جاسوسی غرب است. یقیناً امروز هر دو جریان سیاسی از اینگونه اعمال به دور هستند و در ذهن فرزندان انقلابی امام هرگز این گونه مسائل غیر اخلاقی خطور نمی‌کند. به دنبال هر واقعه سیاسی و غیرسیاسی که به نظام و انقلاب مربوط می‌شود این مسائل تلخ اخلاقی در سطح جامعه طرح می‌گردد. شک نکنید که این گونه مسائل از طرف عمال سرویس‌های جاسوسی و تبلیغاتی غرب طراحی می‌شود.

شایعات جدایی نظام از خط امام، شایعات نزدیکی نظام به غرب از یک طرف و شایعات جدایی فرزندان انقلاب و امام از خط ولایت به نفع کیست؟ ممکن است بعضی از موضعگیری‌ها شایعات ساخته دستگاه‌های جاسوسی غرب را در جهت این دو تحلیل تقویت کند، ولی اگر افرادی از هر طیف و جریانی اینگونه عمل کردند گرفتار حکم کلی دستگاه‌های جاسوسی غرب برای بدبین کردن همه به یکدیگر شده اند.

متوجه باشیم که کار سیا و موساد و سایر جاسوسان هم ایجاد و دامن زدن شایعات است و هم سکوت و ما امروز گرفتار هر دوی این‌ها هستیم. دنیا رهبر عزیز ما را به عنوان دشمن شماره یک غرب از صحنه خبری جهان کنار گذاشته است البته این باعث خوشحالی است که نشان می‌دهد کلام رهبر تا چه اندازه در جهان بانفوذ است. سکوت مرگبار استکبار در مقابل مواضع قرآنی رهبری باید ما را هوشیار کند که چه اندازه جهان از موضعگیری‌های انقلابی رهبری وحشت دارد از طرف دیگر موضعگیری‌های حساب نشده و گاهی نرم و در باغ سبز نشان دادن برخی از مسئولین درجه دوم و سوم با چنان تبلیغی در رسانه‌های گروهی پخش می‌شود که گوئی رهبری بلامنازع انقلاب آن‌ها هستند در رسانه‌های استکباری بزرگ می‌شوند و کلامشان کلام امام زمان می‌گردد، در کنار آن سکوت و این بزرگ کردن ها، بوق‌های تبلیغاتی و ایادی داخلی آنان دست به شایعه پراکنیهای بسیار ناگوار می‌زنند.

در دیدار با گروهی از اعضای شورای مرکزی خانه کارگر – 5/2/1371

 

مواضع استوار و سازش ناپذیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در برابر دسائس و حیله‌های دنیای استکباری یادآور مواضع حکیمانه امام خمینی است. امروز رسانه‌های غربی در قبال مواضع سازش ناپذیر رهبری معظم انقلاب سیاست سکوت و بایکوت را دنبال می‌کنند. آن‌ها به روشنی به این معنا رسیده اند که مواضع ایشان نقطه مقابل منافع دنیای استکباری است و اگر بخواهند همان زمان حیات حضرت امام، به ایشان حمله کنند نتیجه و اثر معکوس خواهند گرفت. این توطئه حساب شده‌ی دشمن، یک خطر جدی است و باید در مناسبت‌های مختلف همه‌ی ما تلاش کنیم جو سکوت و بایکوت دشمن را که همچون حصاری اطراف ما را در برگرفته بشکنیم و روشنگر سیاست‌ها و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم. اینجانب بار دیگر تأکید می‌کنم مواضع مقام معظم رهبری عیناً همانند مواضع سازش ناپذیر حضرت امام است و باید برای اذهان عمومی داخلی و خارجی کشور بطلان این مطلب را که نظام و انقلاب، شاگردان و مریدان امام از خط امام عدول کردهاند، نشان دهیم. امروز سیاست کلی نظام و انقلاب را مقام معظم رهبری ترسیم میکنند و براساس شرع و قانون هیچ یک از ارکان نظام اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و سایرین نمی‌توانند برخلاف نظر ایشان عمل کنند، بنابراین شایعاتی که دشمنان القاء کننده آن هستند و می‌خواهند اذاهان عمومی را دچار انحراف کنند که اگر دولت، مجلس یا سایر ارکان نظام چنین و چنان باشد رو به غرب یا شرق می‌رود و اگر برخلاف آن باشد با منافع غرب مقابله می‌کند این‌ها همه بیرون از تصمیمات و سیاست کلی رهبری معظم نظام و انقلاب حرفهای پوچ و بیاساس بیش نیست. امروز همه می‌دانیم مواضع حضرت امام و مقام رهبری در قبال غرب چگونه است. رهبر انقلاب فرمودند که راه ما راه امام است و صلاح دین و دنیای ما حرکت در مسیر حضرت امام است. ما باید قدمی از خط امام کوتاه نیاییم. ایشان کراراً تداوم راه امام را یادآور شده اند و عملاً همان راه امام را ادامه می‌دهند. مواضع رهبر انقلاب موجب آرامش خاطر همه‌ی ما است، ما اگر بخواهیم مسیر حرکتمان در جهت رضای خدا باشد باید پیرو حرکت رهبری باشیم.

امروز در سرفصل توطئه‌های دشمنان، جدا کردن مردم از نظام قرار دارد و بر روی این مطلب سرمایه گذاری فراوانی کرده اند تا یک هجوم بسیار قوی را از این بعد بر علیه ما تدارک ببیند. اگر نظام و انقلاب بخواهد قدرتمندانه راه امام را دنبال کند باید مواضع حضرت امام و رهبری انقلاب را در مورد غرب، سیاست خارجی و مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به گوش مردم داخل و خارج از کشور برسانیم. رسانه‌های گروهی، مطبوعات و بخصوص رادیو و تلوزیون باید این کار مهم را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند تا ان شاء الله از این ترفندهای دشمنان نجات یابیم.

در دیدار با دبیر و اعضای ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی – 7/2/1371

 

ما باید در بزرگداشت راه و هدف امام، افکار عمومی در داخل و خارج از کشور را متوجه آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نماییم. امروز رهبر معظم انقلاب پرچمدار این آرمانهاست و ما باید به دنیا نشان دهیم که انقلاب و نظام همچنان در مسیر حقیقی خود حرکت می‌کند.

امروز تمامی تبلیغات دنیای غرب بر روی این نکته متمرکز شده است که بعد از امام خمینی اهداف ایشان به فراموشی سپرده شده است و ایران اسلامی از مواضع سازشناپذیر امام فاصله گرفته است ما در بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی باید به معنای واقعی کله شاهد تداوم راه و آرمان امام باشیم و این هدف موقعی عملی است که ما اهداف و مواضع سازش ناپذیر امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای را به شکلی گسترده تبیین کنیم.

در گردهمایی توجیهی مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی سراسر کشور – 22/2/1371

 

اگر همه آحاد مردم متحد باشند و بر محور رهبری انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای حرکت نمایند هیچکس قادر نخواهند بود آن‌ها را شکست دهد، دشمنان ما هر اندازه قوی باشند زمانی که تحت رهبری ولی امر عمل کنیم آنان در موضع ضعف خواهند بود.

در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران – 12/3/1371

 

دنیای استکبار با دین اسلام به خاطر مخالفتش با سلطه گران دشمنی دارد، آنچه برای آنان می‌تواند خطر آفرین باشد، اسلام نابی است که امام طراح آن هستند. امروز با فقدان حضرت امام، اهداف مقدس ایشان فراموش نشده و تحت رهبری‌های حضرت آیت الله خامنه ای با همان صلابت استمرار دارد و ایشان از حیثیت اسلام و مسلیمن دفاع می‌کنند.

در دیدار با هزاران نفر از فرماندهان، مسئولان و پرسنل وزارت دفاع – 12/3/1371

 

همین مقدار حضور مردم در صحنه موجب شد تمام تحلیل‌های خارجی که بعد از امام قضیه چگونه خواهد شد و تزلزل پیدا می‌شود نقش برآب شود. فرماندهی کل قوا را حضرت آیت الله خامنه ای به عهده گرفت که پا جای پای امام گذاشت در موضعگیری‌ها در حمله به آمریکا، در مبارزه با استکبار، در عدم انعطاف در مقابل زورگویان جهانی، بحمدالله با رهبریهایشان ما را به سر منزل مقصود نزدیک می‌کند.

امروز امام پیش ما نیست، در بین ما نیست، اما رهبر هست، کانون مبارزه هست، همه باید گرد رهبری جمع شویم و ید واحده باشیم. با اتحاد خودمان در مقابل تمامی دشمنان بایستیم.

در دیدار با فرماندهان و پرسنل ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی – 13/3/1371

 

اقدام تاریخی، حساس و سرنوشت ساز مجلس خبرگان در تعیین رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به شکلی رقم خورد که رحمت خدای تبارک و تعالی را برای مردم ایران به دنبال داشت.

حضور میلیونی مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب و نظام موجب شد که همه‌ی توطئه‌های استکبار جهانی خنثی شود و امروز هم که انقلاب اسلامی در میان راه است خطرات و توطئه‌های آنان هر لحظه موجودیت و حیثیت اسلام و انقلاب را تهدید می‌کند زیرا رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به پیروی از امام و مراد عظیم الشان مان پرچمدار اسلام ناب محمدی(ص) و مبارزه مظلومین با دنیای ظلم و جور است و این مسأله هرگز خوشایند اردوگاه استکبار نخواهد بود.

امروز اگر آمریکا می‌خواهد نظام جهانی خود را بر ملتهای مظلوم تحمیل نماید به خاطر انوار عالمگیر اسلام سازش ناپذیر امام خمینی است ما باید برای حفظ برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی گوش به فرمان رهبر انقلاب اسلامی باشیم.

در دیدار با فرماندهان نیروهای سه گانه‌ی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی – 13/3/1371

 

امروز شرایط و موقعیت انقلابی اسلامی ما درست مانند قیام امام حسین (ع) است زیرا همه ابزارها و قدرتهای تبلیغاتی دشمنان سعی در محو موجودیت اسلام خواهان و حقیقت طلبان دارند. در این شرایط دشوار ما باید یاری گر افکار امام و مواضع رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای باشیم. امروز رسانه‌های غربی با بغض و کینه با انقلاب اسلامی برخورد می‌کنند و سعی می‌کنند مسلمانان را در استضعاف فکری نگهدارند و از نفوذ فکری و معنوی جمهوری اسلام ایران جلوگیری می‌کنند.

در دیدار با مسئولان و کارکنان سازمان صنایع وزارت دفاع – 16/4/1371

 

باید در برابر همه مظاهر انحراف و تهاجم فرهنگی در ابعاد گوناگون، دستورات رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای را نصب العین قرار دهیم.

در اجتماع آزادگان سراسر کشور – 25/5/1371

 

باید سعی کنیم همگی پشت سر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای باشیم برای دنبال کردن اهداف ایشان، مقاصد و تفکر ایشان، آماده فداکاری باشیم.

در دیدار با نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – 7/7/1371

 

باید از فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی پیروی کنیم. چرا که ما سرباز تحت امر ایشان هستیم و بر ما لازم و واجب است که از فرمانده‌ی خود اطاعت کنیم.

امروزه می‌دانیم که آرمان‌ها و ایده‌های رهبر معظم انقلاب در دنیا به عنوان آرمانهای اصیل الهی و اسلامی شناخته شده و از سوی دنیای استکباری بایکوت شده است، هر کدام از ما وظیفه داریم مروج تفکرات رهبر معظم انقلاب باشیم و در همه حال و در هر موقعیت و مکانی، راه ایشان را به هر اندازه که در حد توان ما است تبلیغ کنیم و از هیاهو و جنجال هم نترسیم، چرا که اگر از هیاهو و جنجال بترسیم بدون شک به آرمان‌های اسلام و انقلاب دست نمی‌یابیم و شکست خواهیم خورد.

در دیدار مسئولان دفاتر مقام معظم رهبری در جهاد سازندگی - 22/7/1381

 

امروز درست همین مواضع را رهبری معظم انقلاب دارند. ایشان خط و راه امام را به بهترین شکل ممکن دنبال می‌کنند. در زمینه خودباختگی در مقابل غرب با طرح هجوم فرهنگی غرب، خطوط کلی انقلاب اسلامی را با ارائه شیوه‌های مقابله ترسیم کردهاند. در زمینه پیاده کردن احکام خدا گروهی را برای شناخت درست و تطبیق آن بر مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی تعیین کردند. در زمینه تهاجم دیپلماسی از طریق وزارت امور خارجه و یار رأساً اقدام لازم را نمودهاند. ما باید سعی کنیم دستورات و منوبات ایشان را اجرا کنیم.

در مراس یم یوم الله 12 بهمن – 12/11/1371

 

باید در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی  پیامبر عدالت خواهی، ظلم ستیزی انقلاب اسلامی و مواضع راسخ رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای را به دنیا معرفی کنیم و امروز تداوم آرمانهای انقلاب تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و پایبندی ارکان نظام به اصول انقلاب و اسلام خشم دشمنان ما را بیش از گذشته برانگیخته است و به خاطر تداوم اصول و آرمانهای اسلامی نظام و انقلاب تحت فشار قدرتهای زورگو قرار گرفته است.

در دیدار با اعضای ستاد مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی – 26/2/1372

 

امروز رهبر انقلاب با همه توان در برابر باج خواهی قدرت‌ها ایستاده اند و هرگز اجازه نمی‌دهند که قوای مسلح تضعیف شوند و به اقتدار نیروهای مسلح عمیقاً معتقدند ما همه مشکلات و فشارها را به خاطر حفظ چارچوب‌ها و اصول انقلاب تحمل کرده ایم. امروز باید شهدا، بازماندگان شهدا، مجروحین، مفقودین و اسرای جنگ تحمیلی را فراموش نکنیم و بدانیم که صلاح دنیا و آخرت همه ما در اطاعت از ولی امر مسلیمن است.

در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در جوار مرقد مطهر امام خمینی به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر – 3/3/1372

 

میزان تشخیص حق و باطل و ملاک عمل برای ما رهنمودهای مقام رهبری به عنوان ولی و پایه اساسی نظام و انقلاب است و حکم ایشان حرف نهایی در همه صحنه هاست.

در دیدار با مدیر عامل، سردیبران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی – 6/3/1372

 

نظام ما مبتنی بر اصل ولایت است و در تمام شئون و خط مشی کلی نظام باید تأمین کند فرامین ولی امر مسلمین باشیم و بدانیم که خیر دنیا و آخرت همه ما در پیروی و حمایت از رهبری است.

در دیدار با نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور – 26/4/1372

 

تحلیل زدگی، انسانهای صاحب اندیشه را دچار محدودیت و یک سونگری می‌کند، باید دنبال امر خدا برویم، امر خدا این است که امر ولی فقه در همه شرایط واجب الاطاعه است. شما دانشگاهیان عزیز با درک عمیق ولایت فقیه توجه کنید که اگر لازم شد برای اجرای فرامین ولی امر باید اسلحه بدست گیرد و با دشمنان خدا بجنگید، هرگز نباید لحظه ای به خودمان اجازه بدهیم که بین ولایت حضرت امام و ولایت رهبر انقلاب فرق بگذاریم.

اینجانب در دوران حیات حضرت امام هرچه را که ایشان امر می‌فرمودند انجام می‌دادم و امروز هر چه که ولی امر بگویند انجام خواهم داد و برایم نتیجه مهم نیست، آنچه که مهم است عمل به تکلیف است، نه رضایت اشخاص. امروز حضرت آیت الله خامنه ای جانشین شایسته امام عظیم الشان است. شما نگویید که خط امام را قبول داریم و بعد از آن هر چه می‌شود به ما مربوط نیست! اگر اینگونه سطحی تحلیل کنیم، از انجام مسئولیت و تکلیف دینی ساقط نمی‌شویم. فرامین رهبر انقلاب مانند فرامین حضرت امام واجب الاطاعه است.

در گردهمایی دانشجویان دانشگاه‌های تهران – 5/7/1372

 

مهمترین وظیفه‌ی بسیجیان در شرایط کنونی حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید همه‌ی نیروهای انقلاب و به خصوص بسیجیان هشیار باشند. اجازه ندهند مواضع رهبری در شئون مختلف کم رنگ شود و خدای نخواسته ایشان تنها بمانند.

اگر روزی رهبر معظم انقلاب یک موضعی را به مصلحت نظام و انقلاب تشخیص بدهند همه باید از آن تبعیت کنیم، زیرا قائل به ولایت هستیم و باید مانند سایه نسبت به صاحب سایه دنباله رو باشیم.

در اجتماع بزرگ فرماندهان رده‌های نیروهای مقاومت بسیج – 29/8/1372

 

مشکلات اقتصادی نباید جامعه انقلابی ما را از اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب درو کند. کشور در دوران بازسازی تحول اقتصادی است، مردم باید در برابر فشارهای اقتصادی ایستادگی کنند.

در دیدار با وزیر پست و تلگراف و تلفن کارکنان این وزارتخانه – 9/3/1373

 

معیارها و اندیشه‌های امام هویت دهنده‌ی اصلی به نظام و انقلاب است. امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام وجود مدافع موضع امام هستند و تلاش می‌کنند که مقدرات کشور در جهت افکار امام حرکت کند.

نباید مسائل اساسی نظام و انقلاب را با مشکلات روز مره قاطی کرد زیرا موجب فرامشی اهداف خواهد شد. کسانی که از شرایط روز مره انتقاد دارند، لازم است با راه حل‌های مستدل و قابل اجر زمینه‌ی سازندگی امور را مهیا کنند.

اگر ناآگاهانه یا از روی غفلت به ریشه‌ی نظام و انقلاب ضربه وارد کنیم مسلماً وضعیت موجود اصلاح نمی‌شود.

در دیدار با مسئولاین و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – 10/3/1373

 

باید بیشتر از گذشته به وصیت امام برای حفظ اتحاد و انسجام ملی عمل کنیم، رهبر انقلاب و مسئولان نظام تنها به حمایت‌های مردمی متکی هستند در حالی که دشمنان با تمام قوا برای نابودی دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد صحنه شده اند ما باید هوشیاری انقلابی خود را حفظ کنیم و آماده‌ی اطاعت از فرامین رهبری باشیم.

امروز امام در میان ما نیستند، اما فرزند شایسته ایشان رهبری نظام و انقلاب را به عهده دارند باید خلاء وجودی امام خمینی را با پشتیبانی از رهبری و اتحاد و همدلی جبران کنیم تا اهداف امام و انقلاب با قدرت و تداوم یابد.

در دیدار با پرسنل نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی - 12/3/1373

 

مردم با پشتیبانی از اصل ولایت فقیه و رهبری، اسلام و انقلاب را حراست کردند چرا که به خوبی دریافته اند که تضعیف ولایت، تضعیف اسلام و انقلاب را در کل جهان به دنبال دارد و این به معنای نابودی اسلام و دستاوردهای انقلاب در دنیاست.

برگزار مراسم لیلۀ القدر – 1/12/1373

 

امروز در داخل کشور چیزی تحت عنوان بحران یا مشکل سیاسی نداریم و بحمدالله نظام و انقلاب با قدرت در سطح جهان از مواضع به حق خود دفاع می‌کند و این باعث سرافرازی و افتخار است که هنوز خط امام به عنوان سیاست اصلی، مؤثر و غالب از سوی رهبری معظم انقلاب مسئولان و مردم بهترین وجه دنبال می‌شود.

دیدار با مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شاهد – 3/12/1373

 

احساس خلاء وجودی امام برای دوران بعد از ایشان همواره سرنوشت انقلاب و اسلام، گرایش مسلمانان به انقلاب اسلامی، دلسوزی و وفاداری مردم نسبت به انقلاب و امام و نظام را در ابهام قرار می‌داد، اما ابتکار عمل تاریخی مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبری شایسته انقلاب اسلامی ابهامات موجود را برطرف کرد و راه روشن آینده انقلاب اسلامی محفوظ ماند، امام برای رهبری انقلاب اسلامی نگرانی نداشتند ولی فرمودند: مردم خودشان انقلاب کرده اند، آن را حفظ می‌کنند و ادامه خواهند داد، انقلاب محصول کوشش چند نفر نیست، ملت راه خود را پیدا کرده است. بعد از رحلت امام  مجلس خبرگان با آن سرعت عمل قابل تقدیر دنیا را مبهوت کرد چون تصور می‌کردند کشمکش سیاسی، نظامی در ایران بوجود می‌آید اما دیدند مجلس خبرگان با هوشیاری و ابتکار عمل رهبری از شاگردان امام انتخاب کرد و عواطف مردم همراه با تأییدات الهی متوجه مقام معظم رهبری شد.

امروز در سایه تأییدات الهی نفس‌های قدسی امام راحل و رهبری‌های حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای همه توطئه‌های دشمنان بی ثمر مانده است و انقلاب به راه روشن خود ادامه می‌دهد.

در دیدار با اعضای مجلس خبرگان – 14/12/1373

 

امروز بحمدالله دستاوردهای انقلاب به دست شاگرد امام در کمال شایستگی هدایت میشود. باید از تحلیل زدگی پرهیز کرد. تحلیل مسائل در سایه اطاعت از مقام والای ولایت معتبر است. همه‌ی ما باید سعادت دین و دنیا را در پیروی از ولایت فقیه جستجو کنیم زیرا نمی‌توانیم مجری احکام اسلام باشیم الا این که تابع ولی امر باشیم.

در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی – 14/12/1373

 

و در وصیت نامه ایشان مورخ 30/6/1370 نیز آمده است: «به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است».

نظرات (۱)

سلام، وقت بخیر لطفا از این آثار، بیشتر در کانال قرار دهید تا همه بتوانند بهره مند شوند. خدا یار و نگهدارتان، ومن الله التوفیق 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.